TUR ARAMA

Kolay Doğa Flora Fotoğraf Hiking Keşif Kültür Tarih Yayla Yurtdışı

TURUN ÖZETİ

GÜRCİSTAN BATUM VE DOĞU KARADENİZ YAYLALARI TURU

Doğu karadeniz'in eşsiz doğasına ve keşfedilmemiş yerlere fantastik bir yolculuk
13-19 Temmuz 2018 tarihlerinde düzenleyeceğimiz etkinliğimizin ayrıntıları tur detayında

TUR PROGRAMI

13-19 Temmuz 2018 tarihlerinde düzenleyeceğimiz etkinliğimizin ayrıntıları aşağıdadır.

1.GÜN:
Trabzon Hava Limanı’nda siz değerli misafirlerimizi karşılıyoruz. Kara yoluyla ulaşım sağlayan konuklarımız ile Rize merkezde saat ??’de buluşma sağladıktan sonra artık yağmurun çaya dönüştüğü yerdesiniz. Rize’de vereceğimiz çay molasının ardından Fındıklı’ya doğru hareket ediyoruz. Karadeniz kıyısı boyunca kulağımızda Karadeniz ezgileriyle yapacağımız keyifli bir yolculukla önce Fırtına Deresine ulaşıyor daha sonra Fındıklı’da muhteşem bir doğanın içerisinde bulunan, yöresel mimarisiyle dikkat çeken pansiyonumuza yerleşiyoruz. İlk günümüzü çevre gezisi yaparak tamamlıyoruz.

2.GÜN:
Sabah erkenden kalkıyor, kahvaltının ardından Gürcistan-Batum’a doğru yola çıkıyoruz. Şehir merkezindeki plaja paralel uzanan yedi km uzunluğundaki palmiyelerle süslü Batum Bulvarı, kafeleri, çeşmeleri, heykelleri ve park alanları ile dikkat çekiyor. Batum’un en güzel yerlerinden biri olan Piazza Meydanı (Piazza Square) Avrupa şehirlerinin meydanlarını anımsatıyor. Tiyatro Meydanı, Altın renkli Poseidon Heykeli ve rengarenk çiçekleriyle, şehrin renkli meydanlarından biri olan Tiyatro Meydanı ise görülmeye değer. Chacha Tower, İzmir Konak Saat Kulesi’nin bir kopyası olan, 25 metre yüksekliğinde, dört çeşmeli kule liman yakınında yer alıyor. Her gün akşam saat 7’de, on dakika boyunca çeşmelerinden güçlü Gürcü içkisi Chacha akıyor. Batum Limanının hemen yakınında deniz kıyısında bulunan, yedi metre yüksekliğinde metalden yapılmış Aşk Heykeli (Ali ve Nino Heykeli) görülmesi gereken önemli bir sanat eseri olarak geçiyor. Heykeltraş Tamara Kvesitadze tarafından yapılan bu Aşk heykeli Azeri genç Ali ve Gürcü kız Nino arasındaki aşkı anlatmaktadır. Hareket eden; bir kadın ve bir erkekten oluşan iki metal heykel, her on dakikada farklı bir açı alarak iç içe geçmektedir. Batum Botanik bahçesi, Mtsvane Kontskhi, Batum merkeze 9 km uzaklıkta, Karadeniz’in kıyısında Mtsvane Kontskhi bölgesinde yer alıyor. 108,7 hektarlık yayıldığı alanıyla bahçe, dünyanın en büyük botanik parkları arasında geçiyor. Botanik bahçesini gezdikten sonra Batum’dan ayrılıyor ve Arhavi’ye doğru hareket ediyoruz.
*Gürcistan’a ağrı kesiciler başta olmak üzere ilaç sokmak kesinlikle yasaktır.
*Gürcistan hükümeti 10 yılı aşmış, soğuk damgası belli olmayan, eski, deforme olmuş, kenarları bozulmuş olan kimlik ile giriş yapmayı kabul etmemektedir.
*Nüfus cüzdanı ile Gürcistan’a seyahat edecek 18 yaşından küçük vatandaşlarımız, Gümrük Bakanlığı mevzuatı uyarınca anne ve babalarının nezaretinde veya anne ve babaların birlikte nezaretinde veya yanlarında bulunmayan anne ve babasının yazılı resmi (noterden alınacak) muvafakatini ibraz etmek sureti ile Türkiye’den çıkış işlemi yapabilecektir.
6 yaş üzeri çocukların kimliğinde fotoğraf olması gereklidir.

3.GÜN:
Sabah erken kalkıp kahvaltımızı yapıyor ve Arhavi’den rotamızı Türkiye’nin Alpleri olan Şavşat’a çeviriyoruz. Artvin’in ilçelerinden olan Şavşat’ın dört bir yanı yüksek dağlarla çevrilidir ve akarsu bakımından son derece zengindir. Sınırlarında çok sayıda buzul gölü de bulunmaktadır. Şavşat aynı zamanda Cittaslow (Sakin Şehir ) ünvanına sahip şehirlerimizden biridir. Cittaslow ünvanını kazanmak için gerekli olan yetmiş kritere sahip olan Şavşat 2015 yılında kendisine pek yakışan bu ünvanı almıştır. Şavşat’ın altmış biri köyü vardır. Biz bugün Şavşat’ın en güzel köylerinden olan Alpleri kıskandıracak güzellikteki Kocabey ve Yavuzköy’e gidiyoruz. Kocabey köyü yayla kültürünü yüzyıllardır yaşatan dünyanın en güzel yerlerinden biridir. Havası , suyu, yeşili, manzarasıyla bu köye hayran kalacak ve ayrılmak istemeyeceksiniz. Yavuzköy’de de aynı duygularla dolaşıp fotoğrafladıktan sonra artık ilçe merkezine gidiyoruz ve Şavşat şehir terasında bu güzel coğrafyanın keyfini çıkarıyoruz. Daha sonra ilçe merkezinden ayrılıyor ve Cin Dağının eteklerinde ve büyüleyici ormanların arasında adeta saklı bir cennet olan Balıklı Göle gidiyor ve anı fotoğrafla ölümsüzleştirdikten sonra pansiyonumuza doğru yola çıkıyoruz . Akşam köy pansiyonumuzda konaklıyoruz.

4.GÜN:
Sabah pansiyonumuzda kahvaltımızı yaptıktan sonra Şavşat Kalesine gidiyoruz. 5. yüzyılda Gürcü Bagratlı Krallığına ait olan kale daha sonraki yıllarda Osmanlılar tarafından 1850'li yıllara dek Ocaklık merkezi olarak kullanılmıştır. Kale gezimizden sonra muhteşem bir doğanın içinde yer alan Meşeli köyündeki Sahara Milli Parkı sınırları içerisinde olan Türkiye’nin gizli kalmış cennet köşesi Karagöl’e ulaşıyoruz. Gölün çevresini gezip fotoğrafladıktan sonra ladin, sarıçam ormanlarının içinde kısa bir yürüyüş yapıyor ve rotamızı yaylaların şahı olan Arsiyan yaylasına ve göllere çeviriyoruz. Türkiye’nin en doğusundaki yaylalardan biri olan Arsiyan yaylası Gürcistan sınırında yer alır. Otuyla, suyuyla ve balığı ile ünlü Arsiyan otantik dokusunu hâlâ koruyan ender yaylalardan biridir. Arsiyan yaylası, Kız Gölü, Boğa Gölü, Çimli Göl, Davar Gölü, Kulaklı Göl gibi adlarla adlandırılan göllerle çevrili olduğundan “göl manzaralı yayla” özelliğindedir. Sedava Gölünün özelliği ise üzerinde küçük yüzen adacıkların bulunmasıdır. Masalsı gölleri gezdikten sonra Cevizli köyüne gidiyoruz. Köydeki Tibeti Kilisesine ulaşıyoruz. Tibeti Kilisesinin yazılı kaynaklara göre 899 – 914 yılları arasında bölgede hüküm süren Bagratlı Prenslerden Aşut Koukhi döneminde yaptırıldığı düşünülmektedir. Kilise gezimiz bittikten sonra pansiyonumuza dönüyoruz.

5.GÜN:
Sabah erken kalkıp kahvaltımızı yaptıktan sonra ilk durağımız olan Türkiye’nin en yüksek köyü , üç tarafı ormanlarla çevrili Bazgiret köyüne ulaşıyoruz. Bazgiret Gürcüce bir kelime olup bazgiretin anlamı çimen demektir. Köyün bitki örtüsü yoğun çimen olduğu için ismini buradan aldığı düşünülüyor. Tamamen ahşap yöresel mimarisini korumakta olup Alpleri kıskandıracak güzellikteki Türkiye’nin ender bölgelerindendir. Köyün hemen üstünde olan Sakedeneyan Gö¬lüne gidip fotoğraf çekip çevre gezisi yaptıktan sonra öğle yemeğimizi kumanya şeklinde göl manzarasında yiyoruz. Yemeğimizi yedikten sonra şelalelerden oluşan vadide kısa bir yürüyüş yapıp köy içinde çay molası veriyoruz. Ve sonra rotamızı Cancır yaylasına çeviriyoruz. Cancır yaylası Bazgiret’in yaylası olup eşsiz doğasıyla ve Karçal Dağı manzarasıyla adeta insanı büyüleyen bir yayladır. Yaylanın mimarisi tamamen ahşaptandır. Yaylayı gezdikten sonra bir başka güzel yaylaya Lekoban yaylasına geçiyoruz. Akşam saatlerinde Lekoban yaylasına ulaşıyor ve pansiyonumuza yerleşiyoruz. Akşam yemeğinden sonra sabahki macera için dinlenmeye geçiyoruz.

6.GÜN:
Lekoban yaylasında bin bir çeşit çiçekler içerisindeki yayla pansiyonumuzda güzel bir gece geçirdikten sonra sabah ahşap köy ve yayla evlerinin bölgedeki en güzel örneklerinin yer aldığı bir manzaraya ve eşsiz güzellikteki doğaya uyanacağız. Ayrıca yayla yaşantısına tanıklık da ediyor olacağız. Sağlam bir kahvaltıdan sonra yöre halkı tarafından kutsallığına inanılan ve yörenin en yüksek ikinci tepesi olan Ziyaret Tepe (3220mt) eteklerinde geziyoruz. Sonrasında masalsı göllere doğru bir serüven bizleri bekliyor olacak. Göllerde isteyen yüzebilir. Kolay ve keyifli bir yürüyüşten sonra Naçadirev göllerine gidiyoruz. Gölü gezdikten sonra artık İnce Geçit’e varıyor ve Maçahel’e yaklaşıyoruz. İlk hedefimiz Fındık yaylası. Birkaç saat içinde yaylaya varıp Batum vadisini seyreyleyip tadını çıkarırken çayımızı yudumluyoruz. Efeler tabiatı koruma alanı içinde yer alan ve Biyosfer rezervi ilan edilen yağmur ormanları içindeki patikalardan geçerek dereye ulaşıyor ve dere sularına kendimizi bırakıyoruz. Kısa bir serinlemeden sonra akşam saatlerinde Klaskur köyündeki pansiyonumuza yerleşiyoruz.

7.GÜN:
Sabah pansiyonumuzda muhteşem bir manzaraya karşı kahvaltımızı yapıyoruz. Kahvaltımızı yaptıktan sonra pansiyonumuzdan ayrılıyoruz ve Murgul ilçesinde bulunan yeni keşfedilmiş Delikli Taş Şelalesine gidiyoruz. Görenleri büyüleyen saklı bir cennet olan bu yer, doğası henüz bozulmamış ender yerlerdendir. Şelale gezimizi tamamladıktan sonra Borçka’nın enfes pidesini yemek için Borçka’ya uğruyor ve artık göğe komşu topraklardan ayrılarak dönüş yoluna geçiyoruz. Bir maceranın daha sonuna gelmiş bulunuyoruz. Bir dahaki turda buluşmak dileğiyle yolculuğumuz Trabzon Hava Limanında sona eriyor.

FİYATA DAHİL OLANLAR

-Bütün ara transferler,
-Bütün konaklama
-Ören yeri, müze ve milli park girişleri ( Türkiye )
-Seyahat sigortası
-Sabah kahvaltısı / Otelde
-Akşam yemeği/ Otelde
-Profesyonel rehberlik hizmeti

FİYATA HARİÇ OLANLAR

-Otellerdeki ve yemeklerdeki tüm ekstralar
-Batum müze ve ören yeri girişleri, yurt dışı çıkış harcı
-Dahillerde hizmetlerde belirtilmeyen tüm hizmetler
-Kişisel harcamalar
-Alkollü ve alkolsüz içecekler

TUR ULAŞIM BİLGİSİ

Trabzon Havalimanında siz değerli misafirlerimizi karşılıyoruz. Kara yoluyla ulaşım sağlayan konuklarımızı Rize Merkezde karşılıyoruz.

TUR HAKKINDA TAVSİYELER

Bilindiği gibi Karadeniz bölgesel olarak genellikle yağmurlu olup, geceleri oldukça serindir. Yanınızda yağmurluk getirmeniz şiddetle önerilir. Ayağınızda su geçirmez, bileği kavrayan bir ayakkabı olması önemlidir. Yürüyüşler esnasında malzemelerinizi ve yedek kıyafetlerinizi taşıyabileceğiniz küçük bir sırt çantası bulundurmanız, yürüyüşünüzü daha da konforlu hale getirecektir. Pansiyonlarımız  hijyenik yönden gayet temiz olup, dağ ortamında olduğundan lüks bir ortam ve hizmet beklenmemelidir. Odalar 2’şer kişiliktir. Yemekler yöreye ait olup, fikstir. çay limitsiz, su tamamen doğaldır. Öğlen yemekleri kumanya olarak tarafımızdan karşılanacaktır.

Üyelerimize özel hizmetlerimizden faydalanabilmek için üye olun.