TUR ARAMA

TURUN ÖZETİ

Doğu Karadeniz'in eşsiz doğasındaki yaylaları ve Batum gezimiz

TUR PROGRAMI

1.Gün. Trabzon Hava Limanı’nda siz değerli misafirlerimizi karşılıyoruz. Kara yoluyla ulaşım sağlayan konuklarımız ile Rize merkezde Saat ??’de buluşma sağladıktan sonra yağmurun çay’a dönüştüğü yerdesiniz. Rize’de kısa bir moladan sonra Ayder yaylasına doğru hareket ediyoruz Çamlıhemşin ulaşıyoruz  çevre gezisi yaptıktan sonra  Ayder yaylasına  doğru yola koyuluyoruz Ayder yaylasında otelimize yerleştikten sonra Ayderi geziyoruz.

2 Gün. Sabah Güzel bir kahvaltıdan sonra rotamızı yaklaşık 250 mt olan Tar Şelalesi (Bulut şelalesi) 30 dk kolay bir yürüyüşle ulaşıyoruz.Şelale den rotamızı  Zilkale ve Palovit Şelalesine çeviriyoruz.. Sayılı ve dünyaca  ünlü şimşir ormanın bulunduğu Çat vadisi  ve fırtına deresi  boyunca gün boyu unutamayacağınız bir geziden sonra geldiğimiz yoldan geri dönerek Çamlıhemşin-çinçiva köyü ve tarihi kemer köprü gezdikten sonra Ayder otelimize dönüyoruz.

3.Gün. Sabah Kahvaltıdan sonra Ayder yaylasından ayrılıyoruz ve. Artvin’e göğe komşu topraklara doğru yola çıkıyoruz.İlk durağımız olan Tarihi Çifteköprüler- Mençuna şelalesi ulaşıyor ve  muhteşem bir doğa içinde gezimize başlıyoruz fotoğraf ve çevre gezisinden sonra istikametimiz.  Borçka Cankurtaran Geçidini çıkarak devam ediyor ve Borçka merkeze’e ulaştıktan sonra Borçka tarihi asma köprü geçip Klaskur köyü doğru  yola çıkıyoruz Muhteşem doğanın  içerisinde olan Borçka Karagöl Çevresini gezdikten sonra tamamen ahşaptan yapılmış konaklayacağımız pansiyonumuza yerleştikten bulut denizinden batan muhteşem gün batımını seyre dalıyoruz akşam yemeğe ve bol muhabbetli günün ardından günü tamamlıyoruz.

4.Gün  Sabah 2300 mt yüksekliğindeki yayla pansiyonumuzda muhteşem bir manzaraya karşı kahvaltımızı yapıyoruz.Heba yaylası ve yürüyüşümüz başlıyor.Heba yaylasından Karagöl, Karçal dağları,macahel köyü, gorgit yaylası gibi bir çok bölgeyi izleyebiliyoruz. Kadim patikalardan  yürüyerek görsel bir şölen yaşıyoruz.

5.Gün Kahvaltı sonrasında hareketle, Maral Şelalesine doğru yolculuğumuza başlıyoruz.  Gogort ge mahallerinin eşliğinde her biri anıt özelliğine sahip kestane, gürgen, kayın ağaçları arasındaki yürüyüşümüzü şelalenin güzel seyri ile sonlandırıyoruz. dileyen misafirlerimiz ile merdivenlerden aşağıya iniyor, aşağı kısımları  fotoğrafladıktan sonra aracımıza geri dönüyoruz. Maral ve Camili merkezlerdeki ahşaptan yapılmış ahşap camileri geziyor, ve pansiyonumuza ulaşıp akşam yemeğinden sonra dinlenmeye geçiyoruz.

6.Gün Sabah kahvaltının ardından Macahel’den rotamızı Gürcistan-Batum’a çevririyoruz.Gezimize Batum Bulvarı, şehir merkezindeki plaja paralel uzanan 7 km uzunluğunda palmiyelerle süslü bulvar; kafeleri, çeşmeleri, heykelleri ve park alanları ile dikkat çekiyor.Piazza Meydanı (Piazza Square), Batum’un en güzel yerlerinden biri olan meydan Avrupa şehirlerinin meydanlarını anımsatıyor. Tiyatro Meydanı, Altın renkli Poseidon Heykeli ve rengarenk çiçekleriyle, şehrin renkli meydanlarından biri olan Tiyatro Meydanı ise görülmeye değerChacha Tower, İzmir Konak Saat Kulesi’nin bir kopyası olan, 25 metre yüksekliğinde, 4 çeşmeli kule Liman yakınında yer alıyor. Hergün akşam saat 7’de, 10 dakika boyunca çeşmelerinden güçlü Gürcü içkisi Chacha akıyor. Aşk Heykeli (Ali ve Nino Heykeli), Batum Limanın hemen yakınında deniz kıyısında bulunan, 7 metre yüksekliğinde metalden yapılmış heykel, görmesi gereken önemli bir sanat eseri olarak geçiyor. Heykeltıraş Tamara Kvesitadze tarafından yapılan bu Aşk heykeli Azeri genç Ali ve Gürcü kız Nino arasındaki aşkı anlatmaktadır. Hareket eden; bir kadın ve bir erkekten oluşan 2 metal heykel, her 10 dakikada farklı bir açı alarak iç içe geçmektedir. Batum Botanik bahçesi, Mtsvane Kontskhi, Makhinjauri  Batum merkeze 9 km uzaklıkta, Karadeniz’in kıyısında Mtsvane Kontskhi bölgesinde yer alıyor. 108,7 hektarlık yayıldığı alanıyla bahçe, dünyanın en büyük botanik parkları arasında geçiyor. Batum’dan Ayder yaylasına doğru hareket ediyoruz.

*Gürcistan’a ağrı kesiciler başta olmak üzere ilaç sokmak kesinlikle yasaktır. Konu ile ilgili detaylı bilgiyi rehberlerimizden alabilirsiniz.
*Gürcistan hükümeti 10 yılı aşmış, soğuk damgası belli olmayan, eski, deforme olmuş, kenarları bozulmuş olan kimlik ile giriş yapmayı kabul etmemektedir.
*Nüfus cüzdanı ile Gürcistan’a seyahat edecek 18 yaşından küçük vatandaşlarımız, Gümrük Bakanlığı mevzuatı uyarınca anne ve babalarının nezaretinde veya anne ve babaların birlikte nezaretinde veya yanlarında bulunmayan anne ve babasının yazılı resmi (noterden alınacak) muvafakatini ibraz etmek sureti ile Türkiye’den çıkış işlemi yapabilecektir.
6 yaş üzeri çocukların kimliğinde fotoğraf olması gereklidir.
Yurt dışından Türkiye’ye pasaportla giriş yapmış olan yabancı misafirlerin Gürcistan’a gidip Türkiye’ye dönebilmesi için Türkiye’ye çoklu vize girişi almış olmaları gerekir. Ayrıca Gürcistan’ın pasaport ya da kimliklerin ait olduğu ülkelere olan vize protokolüne göre vizeli – vizesiz geçiş sağlanacaktır.

7.Gün Ayder yaylasında sabah kahvaltıdan sonra zipline ile adrenalin dolu dakikalar bizi bekliyor zipline maceramızdan sonra Galler düzünü gezip Yukarı kavrun yaylasına çıkıyoruz. Muhama ve çevre gezisinden sonra dönüşe geçiyoruz.Bir maceranın’da sonuna gelmiş bulunuyoruz bir dahaki turda buluşmak dileğiyle Trabzon hava limanında sona eriyor.

FİYATA DAHİL OLANLAR

-Bütün ara transferler,
-Bütün konaklama
-Ören yeri, müze ve milli park girişleri ( Türkiye )
-Seyahat sigortası
-Sabah kahvaltısı / Otelde
-Akşam yemeği/ Otelde
-Profesyonel rehberlik hizmeti

FİYATA HARİÇ OLANLAR

-Otellerdeki ve yemeklerdeki tüm ekstralar
-Batum müze ve ören yeri girişleri, yurt dışı çıkış harcı
-Dahillerde hizmetlerde belirtilmeyen tüm hizmetler
-Kişisel harcamalar
-Alkollü ve alkolsüz içecekler

-Yurt dışı çıkış harcı 15 Tl

TUR ULAŞIM BİLGİSİ

Trabzon Havalimanında siz değerli misafirlerimizi karşılıyoruz. Kara yoluyla ulaşım sağlayan konuklarımızı Rize Merkezde karşılıyoruz.

TUR HAKKINDA TAVSİYELER

Bilindiği gibi Karadeniz bölgesel olarak genellikle yağmurlu olup, geceleri oldukça serindir. Yanınızda yağmurluk getirmeniz şiddetle önerilir. Ayağınızda su geçirmez, bileği kavrayan bir ayakkabı olması önemlidir. Yürüyüşler esnasında malzemelerinizi ve yedek kıyafetlerinizi taşıyabileceğiniz küçük bir sırt çantası bulundurmanız, yürüyüşünüzü daha da konforlu hale getirecektir. Pansiyonlarımız  hijyenik yönden gayet temiz olup, dağ ortamında olduğundan lüks bir ortam ve hizmet beklenmemelidir. Odalar 2’şer kişiliktir. Yemekler yöreye ait olup, fikstir. çay limitsiz, su tamamen doğaldır. Öğlen yemekleri kumanya olarak tarafımızdan karşılanacaktır.

Üyelerimize özel hizmetlerimizden faydalanabilmek için üye olun.