TUR ARAMA

Bitiş : 12.07.2019

Kolay Doğa Flora Fotoğraf Hiking Keşif Kültür Tarih Yayla Yurtdışı Yürüyüş

TURUN ÖZETİ

6-11 Temmuz tarihlerinde Doğu Karadeniz'e, Artvin'e gidiyoruz. Bir hafta boyunca yaylalarda yürüyüşler yapacak, ahşap pansiyonlarda konaklayacak, geceleri soba başında ısınacak, gündüzleri şelalelerde, göllerde serinleyecek , yeşilin bin bir tonunu görecek, bu bölgeye özgü yaban meyvelerini yiyecek, Karadeniz'in kıvrak zekalı, çalışkan, esprili insanlarıyla tanışacak, onların horonları ve müzikleriyle coşacağız. Ee Gürcistan sınırına gelip de komşuyu ziyaret etmemek olmaz. Günübirlik Batum'u da gezeceğiz.

TUR PROGRAMI

Programın ayrıntıları şu şekilde:

1. GÜN

Trabzon Hava Limanı’nda siz değerli misafirlerimizi karşılıyoruz. Kara yoluyla ulaşım sağlayan konuklarımız ile Rize merkezde buluşma sağladıktan sonra artık yağmurun çaya dönüştüğü yerdesiniz. Rize’de vereceğimiz çay molasının ardından Fındıklı’ya doğru hareket ediyoruz. Karadeniz kıyısı boyunca kulağımızda Karadeniz ezgileriyle yapacağımız keyifli bir yolculukla önce Fırtına Deresine ulaşıyor daha sonra Fındıklı’da muhteşem bir doğanın içerisinde bulunan, yöresel mimarisiyle dikkat çeken pansiyonumuza yerleşiyoruz. İlk günümüzü çevre gezisi yaparak tamamlıyoruz.

2. GÜN
7 Temmuz Pazar sabahı erkenden kalkacak  ve pansiyonumuzda yapacağımız harika bir kahvaltının ardından Gürcistan-Batum’a doğru yola çıkacağız. Şehir merkezindeki plaja paralel uzanan yedi km uzunluğundaki palmiyelerle süslü Batum Bulvarı, kafeleri, çeşmeleri, heykelleri ve park alanları ile dikkat çekiyor. Batum’un en güzel yerlerinden biri olan Piazza Meydanı (Piazza Square) Avrupa şehirlerinin meydanlarını anımsatıyor. Tiyatro Meydanı, Altın renkli Poseidon Heykeli ve rengarenk çiçekleriyle, şehrin renkli meydanlarından biri olan Tiyatro Meydanı ise görülmeye değer. Chacha Tower, İzmir Konak Saat Kulesi’nin bir kopyası olan, 25 metre yüksekliğinde, dört çeşmeli kule liman yakınında yer alıyor.  Batum Limanının hemen yakınında deniz kıyısında bulunan, yedi metre yüksekliğinde metalden yapılmış Aşk Heykeli (Ali ve Nino Heykeli) görülmesi gereken önemli bir sanat eseri olarak geçiyor. Heykeltraş Tamara Kvesitadze tarafından yapılan bu Aşk heykeli Azeri genç Ali ve Gürcü kız Nino arasındaki aşkı anlatmaktadır. Hareket eden; bir kadın ve bir erkekten oluşan iki metal heykel, her on dakikada farklı bir açı alarak iç içe geçmektedir. Batum Botanik bahçesi, Mtsvane Kontskhi, Batum merkeze 9 km uzaklıkta, Karadeniz’in kıyısında Mtsvane Kontskhi bölgesinde yer alıyor. 108,7 hektarlık yayıldığı alanıyla bahçe, dünyanın en büyük botanik parkları arasında geçiyor. Botanik bahçesini gezdikten sonra Batum’dan ayrılıyor ve Fındıklı'ya doğru hareket ediyoruz.
*Gürcistan’a ağrı kesiciler başta olmak üzere ilaç sokmak kesinlikle yasaktır.
*Gürcistan hükümeti 10 yılı aşmış, soğuk damgası belli olmayan, eski, deforme olmuş, kenarları bozulmuş olan kimlik ile giriş yapmayı kabul etmemektedir.
*Nüfus cüzdanı ile Gürcistan’a seyahat edecek 18 yaşından küçük vatandaşlarımız, Gümrük Bakanlığı mevzuatı uyarınca anne ve babalarının nezaretinde veya anne ve babaların birlikte nezaretinde veya yanlarında bulunmayan anne ve babasının yazılı resmi (noterden alınacak) muvafakatini ibraz etmek sureti ile Türkiye’den çıkış işlemi yapabilecektir.
6 yaş üzeri çocukların kimliğinde fotoğraf olması gereklidir.

3. GÜN
8 Temmuz Pazartesi günü Fındıklı'dan ayrılacak Arhavi'ye gideceğiz. Arhavi'de önce tarihi Çiftekemerler köprüsünü görecek, ardından yemyeşil orman içinde yaklaşık yarım saat süren bir yürüyüşle muhteşem Mençuna şelalesine ulaşacağız. Daha sonra Artvin'in ilk ve tek müzesi olan Dikyamaç ( Kamparna )köyü Yaşam Tarzı Müzesini gezeceğiz. Müze geçmişten günümüze kadar kültürel yaşamın bütün unsurlarını barındırıyor. Müze ziyaretinden sonra Borçka'ya doğru yola çıkacağız. Borçka'ya gelip de Borçka'nın meşhur pidesini yememek olmaz. Yemekten sonra Klaskur köyüne doğru yola çıkacağız. 1650 metre yükseklikte bulunan muhteşem bir doğanın içerisinde yer alan Karagöl'ü gezdikten sonra  tamamen ahşaptan yapılmış pansiyonumuza yerleşecek ve eğer şanslıysak bulut denizinden batan muhteşem gün batımını izleyeceğiz.

4. GÜN
9 Temmuz Salı günü yaylada yapacağımız muhteşem kahvaltıdan sonra Heba yaylası yürüyüşümüz başlayacak. Heba yaylasından Karagöl, Karçal dağları, Macahel köyü, Gorgit yaylası gibi bir çok bölgeyi izleyebileceğimiz , kadim patikalardan yürüyeceğimiz harika bir yürüyüş yapacağız. Yürüyüş sonrası Türkiye'nin ilk ve tek biyosfer alanı olan Macahel'e yolculuğumuz başlayacak. Macahel'de yine ahşap bir pansiyonda konaklayacağız.

5. GÜN
10 Temmuz Çarşamba günü yöre halkının yeryüzü cenneti olarak adlandırdığı Maral şelalesine gideceğiz. Camili havzasında yer alan şelaleye her biri anıt özelliğine sahip kestane, gürgen, kayın ağaçları arasındaki patikalardan ulaşıyoruz. Daha sonra Maral ve Camili merkezdeki tarihi ahşap camileri gezeceğiz. Bu gece de büyülü diyar Macahel'deyiz.

6. GÜN
11 Temmuz Perşembe günü Artvin'e doğru yola çıkacağız. Artvin'de Hatila Vadisine gidecek, cam terası göreceğiz. Murgul ilçesinde bulunan yeni keşfedilmiş Delikli Taş Şelalesine gidiyoruz. Görenleri büyüleyen saklı bir cennet olan bu yer, doğası henüz bozulmamış ender yerlerdendir. Şelale gezimizi tamamladıktan sonra artık göğe komşu topraklardan ayrılarak dönüş yoluna geçeceğiz. Aracımız bizleri Trabzon havaalanında bırakacak. Dönüş biletlerinizi akşam saatlerine almanızda yarar var.

FİYATA DAHİL OLANLAR

-Bütün ara transferler,
-Bütün konaklama
-Ören yeri, müze ve milli park girişleri ( Türkiye )
-Seyahat sigortası
-Sabah kahvaltısı / Otelde
-Akşam yemeği/ Otelde
-Profesyonel rehberlik hizmeti

FİYATA HARİÇ OLANLAR

-Otellerdeki ve yemeklerdeki tüm ekstralar
-Batum müze ve ören yeri girişleri, yurt dışı çıkış harcı
-Dahillerde hizmetlerde belirtilmeyen tüm hizmetler
-Kişisel harcamalar
-Alkollü ve alkolsüz içecekler

-Yurt dışı çıkış harcı 15 Tl

TUR ULAŞIM BİLGİSİ

Trabzon Havalimanında siz değerli misafirlerimizi karşılıyoruz. Kara yoluyla ulaşım sağlayan konuklarımızı Rize Merkezde karşılıyoruz.

TUR HAKKINDA TAVSİYELER

Bilindiği gibi Karadeniz bölgesel olarak genellikle yağmurlu olup, geceleri oldukça serindir. Yanınızda yağmurluk getirmeniz şiddetle önerilir. Ayağınızda su geçirmez, bileği kavrayan bir ayakkabı olması önemlidir. Yürüyüşler esnasında malzemelerinizi ve yedek kıyafetlerinizi taşıyabileceğiniz küçük bir sırt çantası bulundurmanız yürüyüşünüzü daha da konforlu hale getirecektir. Pansiyonlarımız  hijyenik yönden gayet temiz olup, dağ ortamında olduğundan lüks bir ortam ve hizmet beklenmemelidir. Odalar 2’şer kişiliktir. Yemekler yöreye ait olup, fikstir. Çay limitsiz, su tamamen doğaldır.

Üyelerimize özel hizmetlerimizden faydalanabilmek için üye olun.